luni, 27 septembrie 2010

Aduceri aminte ... azi Mineriada IV - Costesti

Dupa nebunia (la figurat, dar si la propriu) din timpul si de dupa mitingul (autorizat+neautorizat) al cadrelor din MI, la instalarea noului ministru al internelor Traian Igas pe numele sau, Traian Basescu mentioneaza referitor la pasivitatea suspecta a Jandarmeriei pusa sa pazeasca un miting care a scapat prea usor de sub control:
"nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar nici nu pot sa nu spun ce gandesc: am avut acelasi sentiment ca atunci cand am aflat la o mineriada ca un general se bagase in portbagaj" (sursa Hotnews).

Generalul la care face referire Basescu se numeste Gheorghe Lupu si a fost seful dispozitivului de la Costesti. Iata ce povesteste fotoreporterul Paul Agarici: 
"Generalul Ghe. Lupu, şeful trupelor de ordine a fugit. „Salut domnule general, ce faceţi?” îl întreb. Zice: „dragă, vreau să plec!”. Se afla în mijlocul trupelor sale, în mod fizic, protejat de patru oameni pe spatele cărora scria POLIŢIE. A pătruns un „Espero”(?!). Unul din ei a golit portbagajul, iar generalul Lupu a săltat vioi şi tinereşte în el. (N.B. In defileul Jiului, Miron Cozma dirija minerii prin portavoce cocoţat pe capota unui „Espero” albastru al Companiei Huilei. Cu aceiaşi maşină, Miron Cozma a fost la întâlnirea nocturnă de la Tg. Jiu cu generalul Lupu! Câte „Espero” erau în România?). A fugit în vale, la casa unui învăţator. L-am regăsit mai târziu. Mânca o supă cu tăiţei. Mi-a zis ca vrea să vorbească şi să răspundă ziariştilor." (nota: sublinierile ii apartin).

Si ca sa terminam intr-o nota de can-can, iata un alt fragment:
" Sorin Ovidiu Bălan, colegul meu de atunci, ziarist şi „curajos” prezentator al unor emisiuni T.V., a făcut şi el în pantaloni: a fugit sănătos prin pădure, de frică. Şi-a pierdut telefonul mobil din dotarea „Curentului”. L-am Întâlnit prin Râmnicu Vâlcea peste două zile. Îşi revenise şi era din nou, bărbat: „ce-a a mai fost, zi şi mie ca să pot povesti la redacţie ...”  

Intreaga istorie traita de Paul Agarici e postata aici

O alta istorisire despre Costesti, pe aceasta pagina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea dumneavoastra conteaza!